joi, 25 octombrie 2007

Be unreasonable

Discutand in seara asta cu un prieten despre motivele care ne fac sa zicem ca nu suntem multumiti 100% (in general, de viata, de soare, de veverite...), mi-am adus aminte o teorie interesanta si trebuie sa v-o povestesc. Sper sa reusesc la 2.15 A.M. sa fiu si coerenta si pe cat posibil de concisa :)
Cu totii avem o groaza de lucruri pe care le facem, le gandim, le simtim sau se intampla si nu sunt exact asa cum le doream, cum speram, cum ni le-am imaginat.....De ce? Pentru ca....
Si-am ajuns la subiectul nostru - "Pentru ca..." Intr-un scurt exercitiu ne dam seama ca putem continua expresia cu absolut orice, infinite posibilitati.
Acum daca luam un simplu fapt de viata - oricand ati auzit sau ati spus ultima oara un "pentru ca", drept motiv/scuza/explicatie si nu drept cauza. Un exemplu va zic eu - "nu te-am sunat, pentru ca eram prea obosita"(puteti inlocui cu orice alta explicatie uzuala).
Daca luam insa un lucru important din viata noastra (un deadline nerespectat?! :)) si ne gandim care sunt motivele care ne-au facut sa nu actionam, sa nu vorbim...sa lasam deoparte ceva important pentru noi, pentru ca....vom gasi aceeasi categorie de motive...lista luuuunga, interminabila aproape, foarte logic sustinuta. Daca ne gandim bine, le putem continua chiar acum, imi aduc aminte clar ca aveam motive intemeiate sa ...!
The point? Intotdeauna avem motive si nu zice nimeni ca ele nu sunt veridice. Dar ce fac ele? Ne opresc, ne impiedica, ne limiteaza de la ce e important pentru noi. In engleza we say "you have reasons, you are reasonable".
Si in sfarsit, teoria: Tot ce facem sau ce se intampla, are cu siguranta un motiv. Le vom depasi si ne vom depasi in momentul in care vom fi "nerezonabili", vom uita de motive, scuze, explicatii, "dat dupa cires". SO BE UNREASONABLE! Urmareste visul ala, implineste-ti dorinta, asuma-ti placerile, ideile, mergi pana in panzele albe! Si daca acolo te blochezi, va fi pentru ca...

Iar pentru cei care au reusit sa inteleaga pana aici (mersi, inseamna ca am fost coerenta cat de cat :)), va dau si continuarea logica a teoriei: atata timp cat te multumesti cu mai putin, cu jumatati, cu rabdare, cu scuze, cu lasitati...o faci dintr-un singur motiv. Pentru ca esti dispus sa o faci! N-am ce-i face, tot in engleza suna mai bine - you`re willing to pay the price. Fiecare nemultumire a noastra afecteaza o relatie, un om, o stare, o alta actiune din viata noastra. De ce le lasam asa? Pentru ca suntem dispusi sa le afectam! CLEAR? :)

5 comentarii:

martynez_alex@yahoo.com spunea...

intr-adevar..ce nume simplu..stau si ma gandesc la ce ai scris...probabil ma voi opri din meditarea la trecerea ireversibila a timpului si incep prin a iti felicita felul de a gandi si sa imi exprim parerea pozitiva a ccea ce am citit..ce pot sa spun observ ca inteligenta ti se pare atragatoare si nu te inhiba deloc..pe curand

Jules spunea...

Buna Alex! (asta e numele tau? :))
Mersi pentru comentariu si pentru aprecieri. Sper sa te fi castigat ca si cititor fidel ;)
Cat despre inteligenta, eu am o zicala: esti cu-adevarat inteligent atunci cand nici macar nu te poti preface ca esti prost! :) E un exercitiu interesant.

Anonim spunea...

"it's human nature..." :)

p.s. nu am timp sa vb de inteligenta ca sunt la serviciu :P), caut bani in continuare :D

Anonim spunea...

ce ciudat. despre asta, dar in alt fel, am scris si io azi pe blogul meu.

la mine este despre perspctiva negativa pe care tot o vad tronand in mintile si sufletele majoritatii oamenilor care ne inconjoara.
suntem blazati si nu ne mai pasa de nimic. asteptam doar sa treaca viata asta, cum o fi.

cec it aut.

si jules, na ca am intrat pe blogul tau. happy?;)

Anonim spunea...

Well, Jules, I'm reasonable for a reason. :D It's easier for others to feel comfy with me. So, thank you, but i'll pass being unreasonable. Just this once. I can pay the price.